Main menu
Καλώς ορίσατε στη σελίδα του Ναού μας
Δραστηριότητες του Ναού

«Θάνατος οὐκ ἔστιν ἔτι»

«Θάνατος οὐκ ἔστιν ἔτι»

«Σύντομος ύπνος και, μετά, το αιώνιο ξύπνημα

Κι ο θάνατος δεν είναι πια - Θάνατε, θα πεθάνεις.

John Done (1572-1631)

Ο Χριστός σταυρώθηκε δημόσια και αναστήθηκε ιδιωτικά. Σταυρώθηκε μπροστά στα μάτια «όλου του κόσμου» αλλά αναστήθηκε μπροστά σε έντεκα τρομαγμένους παρίες.

Σταυρωμένος δεν υπέκυψε στον πειρασμό της πρόκλησης να κατεβεί απ’ τον Σταυρό, που φάνταζε ως λύση του δράματος, τού ποιος είναι.

Δεν επιθυμούσε, και φυσικά δεν επιθυμεί, γύρω Του τρομαγμένα ανθρωπάκια, φοβισμένα τελικά απ’ το αφύσικο, που καταπλήττει και καταργεί τον νου και τις αντιδράσεις-αντιρρήσεις. Αν κατέβαινε από τον Σταυρό δεν θα τον αγαπούσαν, θα τον έτρεμαν. Όπως τρέμει ο κατάδικος τον δήμιό του, του οποίου (δήμιου) δεν αμφισβητεί φυσικά την ύπαρξη αλλά τις προθέσεις και την καλή διάθεση!

Αναστήθηκε ο Χριστός μπροστά στα μάτια αυτών που Τον αγάπησαν, έστω και αν είχαν σκορπίσει, όταν Τον συνέλαβαν, έστω και αν δίσταζαν να Τον προσκυνήσουν ξαναβλέποντάς Τον ζωντανό.

Είχε μαζί τους μια σχέση ουσιαστικής επικοινωνίας και αγάπης, η οποία έδινε στους αποστόλους την δυνατότητα να εντοπίζουν και να εστιάζουν το θέμα στο Πρόσωπο του Χριστού και όχι στις ενέργειές Του. Οι ενέργειες του Χριστού (θαύματα πριν, Ανάσταση τώρα) ήταν επιβεβαιωτικές της σχέσεως που είχαν, όπως επιβεβαιώνουν οι θυσίες κάθε πατέρα τα παιδιά του για την αγάπη που τους έχει. Και εν προκειμένω και για την ποιότητα που τους εξασφαλίζει! Χωρίς το τελευταίο δεν θα είχαν «ξαμοληθεί» στα πέρατα της οικουμένης μεταφέροντας στους συνανθρώπους τους το γεγονός, και δεχόμενοι να πεθάνουν ευχαρίστως γι’ αυτό, που είχαν να αφηγηθούν ως πρόταση ζωής.

Η ολική αλλαγή του ανθρώπου είναι ένας τόσο μεγάλος «παραλογισμός», που για να την φτάσει κανείς πρέπει να εγκαταλείψει κάθε υπολογισμό. Ένα εγχείρημα τόσο ασύλληπτο στο νου, που για να πραγματοποιηθεί χρειάζεται να πολεμήσει η «μωρία της πίστεως» (Α΄ Κορ. 2, 14) εναντίον της φυσικής τάξεως και να την «εξαφανίσει».

Ο Χριστός δεν «πουλάει» θαύματα. Απαιτεί να τον πιστεύουν οι άνθρωποι μέσα στην ταπείνωσή Του και μέσα στην καταφρόνια Του. Δεν χρειάζεται... αυτοανάφλεξη φωτός επί του τάφου Του για να... πειστούν οι μηδέποτε... πειθόμενοι. Κάτι τέτοιο Τον προσβάλει ουσιαστικά και κατεβάζει το Μυστήριο, το μεγαλείο Του, και την συναφή με αυτά (Μυστήριο και μεγαλείο) δυσκολία, στο επίπεδο «ελαφρού» και αμφισβητούμενου show!

Η πίστη δεν συναντάει τις ουσιαστικές της δυσκολίες στο επίπεδο... τεχνικών αποδείξεων, αλλά στο ότι η ανθρώπινη υπερηφάνεια αρνείται την ανάγκη του Θεού και νομίζει (η υπερηφάνεια) ότι είμαστε επαρκείς για τον εαυτό μας και ότι δική μας αποστολή είναι η βούληση για πάσης φύσεως εξουσία.

Ανάμεσα στην Σταύρωση, που βλέπουμε ως παρατηρητές περίεργοι, και την Ανάσταση, που ακούμε ως φίλοι και γνωστοί των αποστόλων, υπάρχει για μας το μυστηριώδες διάστημα ανάπτυξης και ανέλιξης της προσωπικής μας πίστεως. Εκεί σφυρηλατείται η απόφαση ποιον θα ακολουθήσουμε. Κάτω από τον Σταυρό παραλαμβάνουμε ή εγκαταλείπουμε το Ευαγγέλιο του Χριστού. Το Ευαγγέλιο που στηρίζει την δύναμή του στην αδυναμία, την νίκη του στην χρεωκοπία του Σταυρού, και την ελπίδα του στην απελπισία των ανθρώπων. Στη σκιά του Σταυρού συνειδητοποιούμε, ότι τα έργα και τα λόγια του Ιησού δεν έχουν τίποτε κοινό με εκείνα που θα αναμένονταν από ένα Θεό που θα ήταν φτιαγμένος στα μέτρα του ανθρώπου. Ο Χριστός έχει ανθρώπινα χαρακτηριστικά, που θεωρούνται αντίθετα στη θεότητα: ανθρώπινη φύση, αδυναμία, μωρία, απορία, ντροπή, ταπείνωση, θάνατο...

Υπάρχουν πολλές θρησκείες που τις δημιούργησε η ανεξάντλητη μηχανή παραγωγής μύθων και θεών: η καρδιά του ανθρώπου. Όταν διαβάζουμε το Ευαγγέλιο καταλαβαίνουμε ότι καμμιά θρησκευτική φαντασία δεν μπορούσε να έχει επινοήσει ένα παρόμοιο Θεό. Μονάχα ο Δημιουργός αυτών των ασήμαντων και απελπισμένων ανθρώπων έχει την δύναμη να ταυτιστεί μαζί τους. «Το απίστευτο των λόγων του Ευαγγελίου αποδεικνύει την αλήθειά τους». (Ernst Kaesemann)

Η Ανάσταση του Χριστού είναι η αξιολόγηση από Αυτόν της ανθρώπινης ύπαρξης. «Με την Ανάσταση ο Χριστός "τόλμησε" να τοποθετήσει το ανθρώπινο σώμα στο πιο απόκρυφο βάθος του Θεού» (R. Guardini).

Όταν ο Χριστός ανάστησε τον Λάζαρο, ήξερε πως μια μέρα ο Λάζαρος θα ξαναπέθαινε. Ο διάλογος ανάμεσα στον Χριστό και στις αδελφές του Λαζάρου αποκαλύπτει ότι είναι μια ιστορία για όσους έχουν να ζήσουν με τον θάνατο. Σ’ αυτούς τους ανθρώπους ο Χριστός υπόσχεται ανάσταση. Είναι εύκολο να επιθυμούμε να μας γυρίσει ο Θεός στα παλιά, όμως ο Χριστός είπε: «Εγώ είμαι η Ανάσταση και η Ζωή». Δεν αποκαθιστά, απλώς, ο Χριστός με την Ανάσταση. Μεταμορφώνει. Ο θάνατος αφαιρεί, αλλά ο Χριστός δίνει νέα ζωή. Ο Χριστός είναι η ανάσταση και η ζωή!

Ο Χριστός θα μας αναστήσει για να μη ξαναπεθάνουμε. Όπως αυτός πέθανε και δεν ξαναεπέστρεψε απλώς στην προηγούμενη ζωή, αλλά σύντριψε τον θάνατο και πέρασε... «απέναντι» (συντρίβοντας το «σπίτι» του θανάτου, γι’ αυτό πατάει πάνω στα πορτόφυλλα στην εικόνα της ανάστασης), έτσι λοιπόν σ’ αυτή του την δυναμική ελευθερίας πιάνει και μας όλους (στην εικόνα, τον Αδάμ και την Εύα) από τους καρπούς των χεριών μας... συνανασταίνοντάς μας.

«Ω κρεμασμένη αγάπη στον Σταυρό, Κατάδικε Ιερέ,

καταδικέ μου.

Σ’ αφήσαμε όλοι, όμως Εσύ δεν άφησες κανέναν

Θεέ μου, που με κατέστησες εξ αίματός Σου συγγενή!»

Δ. Κοσμόπουλος

(Κρούσμα, Κέδρος 2011)

Η ελπίδα και η χαρά μας είναι ότι ο Χριστός δεν θα αφήσει στην ανυπαρξία τους αγαπημένους Του. Η τραγωδία μας συγχρόνως είναι, αν θα Του το επιτρέψουμε...!

Ας Του παραδοθούμε. Χριστός Ανέστη.

Με αγάπη και ευχές

ο εφημέριός σας

π. Θεοδόσιος

Αρθρο αναδημοσιευμένο απο τον διαδικτυακό ιστότοπο     www.enoriako.info

Το Θαύμα των κόκκινων αυγών της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής

tothavmatvnkokinvnavgon

Η θαρραλέα Αγία δέν φοβήθηκε τίποτε καί έχοντας όπλο τής τήν αλήθεια, τό δίκαιο καί τήν Πίστη πήγε μαζί μέ τή Μαρία τού Κλωπά στή Ρώμη, στόν ίδιο τόν Αυτοκράτορα Τιβέριο γιά νά καταγγείλει τίς αυθαιρεσίες τών Πιλάτου, Άννα καί Καϊάφα εναντίον τού Χριστού!

Καί πραγματικά καταφέρνει νά ιστορήσει στόν Καίσαρα όλα τά θαυμαστά γεγονότα καί τήν άδικη καταδίκη του αθώου! Όταν δέ φτάνει στό σημείο πού αναφέρει τήν Ανάσταση τού Χριστού, λέγεται πώς ο Τιβέριος αντέδρασε καί είπε:«Όλα νά τά πιστεύσω γιά Αυτόν τόν Ιησού. Αλλά γιά Ανάσταση πώς νά πιστέψω»; Εκείνη τήν ώρα περνούσε μία υπηρέτρια μέ ένα καλαθάκι γεμάτο αυγά καί ο Καίσαρας βρήκε τήν ευκαιρία νά προσθέσει: «Νά! Εάν αυτά τά αυγά γίνουν κόκκινα, τότε καί εγώ θά πιστέψω πώς ο Χριστός Αναστήθηκε»!

Αμέσως τότε καί αδίστακτα η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή, πλησίασε τήν σκλάβα καί άγγιξε τά αυγά, πού αστραπιαία καί θαυματουργικά έγινα όλα κόκκινα! Πήρε τότε ένα καί τό έδειξε στόν έκθαμβο Τιβέριο λέγοντας:

«Χριστός Ανέστη»! Τότε συγκλονισμένος ο καλοπροαίρετος Τιβέριος ομολογεί “Αληθώς Ανέστη” καί δίνει άμεσα εντολή νά φέρουν τό γρηγορότερο μπροστά του στή Ρώμη από τά Ιεροσόλυμα τόν Πιλάτο, τόν Άννα καί τόν Καϊάφα!!!

Από εδώ έχουμε τό έθιμο τού κόκκινου αυγού! Διότι «Αληθώς Ανέστη ο Κύριος»! Καί τά αυγά πρέπει νά βάφονται κόκκινα καί μόνον.

Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΤΑΙΤΙΩΝ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Έτσι λοιπόν, χάρη στό θάρρος καί τήν απερίγραπτη πίστη τής Αγίας Μαρίας τής Μαγδαληνής, πιάνονται στά Ιεροσόλυμα οι πρωταίτιοι τής άδικης θανάτωσης τού Ιησού καί μέ συνοδεία στρατιωτών ρίχνονται σέ πλοίο πού ξεκινά γιά τή Ρώμη! Μέσα τούς οι καρδιές τούς τρέμουν! Ξέρουν τί τούς περιμένει! Απορούν όμως πώς τό έμαθε καί από ποιόν ο ίδιος ο Αυτοκράτορας!

Εν πλώ καί ενώ τό πλοίο βρίσκεται πλάι στήν Κρήτη, ο Καϊάφας πεθαίνει υπό φρικτούς πόνους, όποτε αναγκάζονται νά τόν θάψουν στό ελληνικό νησί!

Οι άλλοι δύο ένοχοι φτάνουν τελικά στή Ρώμη γιά νά παρουσιαστούν μπροστά στό αποφασιστικό βλέμμα τού Καίσαρα, ο οποίος διατάζει αμέσως νά γδάρουν ένα βουβάλι καί μέ τό νωπό του δέρμα νά τυλίξουν τόν Άννα, πού ήταν πεθερός τού Καϊάφα καί νά τόν αφήσουν στόν ήλιο!!! Έτσι έσφιξε τό δέρμα, συνθλίβοντας κατά τρόπο μαρτυρικό καί οδυνηρό τόν Άννα!

Ο Καίσαρας προστάζει τότε νά φέρουν μπροστά του τόν Πιλάτο. Η Αγία Μαγδαληνή λέει τότε, πώς ο Πιλάτος είχε πάρει τόν άρραφο χιτώνα τού Χριστού πού είχε υφάνει η Παναγία καί πώς τόν φορά!

Πράγματι ο Αυτοκράτορας διατάζει νά βγάλει τή στολή τού ο καταντροπιασμένος Πιλάτος καί όντως φανερώνεται ο άρραφος χιτώνας τού Χριστού, πού τόν είχε πάρει από τούς στρατιώτες!!!

Ο Καίσαρας γίνεται έξαλλος! «Πώς τόλμησες νά κάνεις τέτοιον άδικο φόνο στόν Ιησού πού έπραξε τόσα ένδοξα καί θαυμάσια;» ρώτησε καί ο Πιλάτος απάντησε μέ τρόμο πώς «γιά τό φόβο σου Καίσαρα…αφού τό πλήθος φώναζε νά τόν σταυρώσω»…

«Μά αφού άθλιε είχες εξουσία νά τόν απολύσεις γιατί δέν τόν απέλυσες»; τόν ρώτησε ο Καίσαρας καί χωρίς νά περιμένει απάντηση, πρόσταξε νά τόν κλείσουν σέ μία φυλακή έξω από τήν πόλη μέχρι νά σκεφτεί μέ ποιόν τρόπο θά τόν σκότωνε!

Έτσι βασανιζόταν γιά καιρό ο Πιλάτος, θυμόμενος τά λόγια της γυναίκας τού τής Αγίας Ποπλίας νά μήν καταδικάσει τόν Χριστό, θυμόμενος ότι ομολόγησε δημόσια πώς ήταν αθώος ο Χριστός, θυμωμένος γιατί υπέκυψε στούς αδίκους καί δέν τόν ελευθέρωσε!

Καί ενώ μία μέρα βγήκε ο Αυτοκράτορας γιά κυνήγι κοντά στόν πύργο τής εξωτερικής φυλακής καί τόξευσε ένα θήραμα, τό βέλος πήγε κατά θεία δίκη καί καρφώθηκε μέσα από τό παραθύρι τής φυλακής επάνω στόν Πιλάτο.

Αναδημοσίευση απο την ιστοσελίδα ο Ποιμην.

Αγιο Φως: Επιστημονική μαρτυρία δίνει εντυπωσιακά αποτελέσματα


: Οι μετρήσεις του Ρώσου φυσικού Αντρέι Βολκόβ το Μεγάλο Σάββατο του 2008. Από την επιστημονική μελέτη του αρχιτέκτονα Χάρη Σκαρλακίδη για το Άγιο Φως.

 

Δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του. To του 2008, ο Ρώσος φυσικός Αντρέι Αλεξάντροβιτς Βολκόβ, 1 του Εθνικού Κέντρου Ερευνών της Ρωσίας «Ινστιτούτο Κουρτσιάτοβ», 2 τέθηκε επικεφαλής μιας επιστημονικής αποστολής που είχε ως σκοπό να διερευνήσει το θαύμα του Αγίου Φωτός.

Το εγχείρημα διοργανώθηκε από τον καθηγητή Αλεξάντερ Μοσκόφσκι, 3 για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ που ήταν αφιερωμένο στον ρόλο των θαυμάτων στη θρησκεία.
Το Μεγάλο Σάββατο του 2008, περί τις 09.00 το πρωί, ο Αντρέι Βολκόβ εισήλθε στον Ναό της Αναστάσεως, μαζί με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Το βασικό όργανο που χρησιμοποίησε για τις μετρήσεις του ήταν ένα ψηφιακό οσιλοσκόπιο4 (oscilloscope), συνδεδεμένο με ένα laptop που ήταν εφοδιασμένο με το κατάλληλο λειτουργικό πρόγραμμα. Βρισκόταν σε απόσταση δέκα περίπου μέτρων από τον Πανάγιο Τάφο και βασική προτεραιότητά του ήταν να καταγράψει το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας σε συγκεκριμένες συχνότητες.
Τα αποτελέσματα των μετρήσεών του και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από αυτές, τα περιγράφει ένα χρόνο αργότερα, στις 21 Απριλίου 2009, στην ακόλουθη συνέντευξή του στη ρωσική εφημερίδα Βέρα:
– Αντρέϊ Αλεξάντροβιτς, γιατί εσείς ειδικά πήγατε να εξερευνήσετε τη φύση του Αγίου Φωτός; Συμπίπτει αυτό με το επιστημονικό σας αντικείμενο;
– Τα τελευταία 12 χρόνια ασχολούμαι με το ονομαζόμενο πλάσμα χαμηλής θερμότητας.
– Τι είναι αυτό;
– Σε κατάσταση πλάσματος βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος της ύλης του σύμπαντος: τα άστρα, τα γαλαξιακά νέφη, το διαστρικό περιβάλλον. Είναι ένα πολύ ιονισμένο αέριο. Πάνω στην ίδια τη Γη, ωστόσο, αυτό είναι ένα σπάνιο φαινόμενο, το οποίο μάθαμε να δημιουργούμε σχετικά πρόσφατα. Για παράδειγμα, στη χειρουργική άρχισαν να χρησιμοποιούν «νυστέρια» από μία λεπτότατη ροή πλάσματος, που θερμαίνεται μέχρι 5000-7000 βαθμούς. Αυτό είναι ένα υψηλής θερμότητας πλάσμα, με το οποίο μπορούμε μόνο να κόβουμε την ύλη. Αλλά υπάρχει και το πλάσμα χαμηλής θερμότητας, περίπου 40-80 βαθμών, που μπορεί να επουλώνει τα τραύματα.

Με τη δημιουργία τέτοιων ιατρικών «επουλωτικών» μηχανημάτων ασχολούμαι κι εγώ, και ήδη αρχίζουμε την παραγωγή τους.
– Και ποια είναι η σχέση με το Άγιο Φως;
– Κρίνοντας από τις πολυάριθμες περιγραφές, η εμφάνιση του Αγίου Φωτός συνοδεύεται από την εμφάνιση πλάσματος, που εξωτερικά θυμίζει πολύ το πλάσμα χαμηλής θερμότητας. Για παράδειγμα, είναι γνωστό, ότι για κάποιο διάστημα το Φως αυτό δεν καίει καθόλου τα χέρια και το πρόσωπο. Επίσης, σχεδόν επί χίλια χρόνια οι αυτόπτες μάρτυρες μιλάνε για κάποιες λάμψεις, που διατρέχουν τα τείχη του ναού και πριν και μετά την έλευση του Φωτός.
– Τέτοια φαινόμενα πλάσματος είναι μοναδικά;
– Βεβαίως. Στο εργαστήριο ερευνούμε το πλάσμα χαμηλής θερμότητας μόνο στο κενό. Στον αέρα μπορεί εξίσου να υπάρχει, αλλά μόνο υπό αυστηρά καθορισμένες συνθήκες. και υπό πολύ υψηλή υγρασία. Αλλά, πάνω από τον Τάφο του Κυρίου το Πάσχα κάνει ζέστη και η ατμόσφαιρα είναι ξηρή, δεν υπάρχει καμία υγρασία που να άγει τον ηλεκτρισμό, και δεν υπάρχει πηγή δυνατής διαφοράς και δυναμικού. Εν τω μεταξύ, εμφανίζονται εκεί λάμψεις, φωτεινές δέσμες, που, κατά τη γνώμη μου, μεταμορφώνονται ύστερα σε σπίθα και γεννούν το Φως».

Σύμφωνα με τον Ρώσο φυσικό, το φαινόμενο πλάσματος, που εκτιμάται ότι λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό του ναού, από επιστημονικής απόψεως είναι ανεξήγητο και αδικαιολόγητο. Η κορυφαία στιγμή όμως, για τις μετρήσεις του, επήλθε την ώρα της εμφάνισης του Αγίου Φωτός, όταν ο πατριάρχης βρισκόταν κλεισμένος στο εσωτερικό του Τάφου. Η απρόσμενη μέτρηση καταγράφηκε στις 14:04 το μεσημέρι ώρα Ιερουσαλήμ (15:04 ώρα Ρωσίας). Δύο περίπου λεπτά αργότερα ο πατριάρχης εξήλθε με το Άγιο Φως. Συνεχίζει ο Βολκόβ στη συνέντευξή του:
– Είχε ώρα που ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων εισήλθε στο Κουβούκλιο , η τελετή άρχισε . Και ξάφνου – νάτο! Καταγράφηκε αλλαγή φάσματος ακτινοβολίας εξαιτίας αγνώστου σήματος. Αυτό συνέβη στις 15:04. Μία διακύμανση – και τίποτε άλλο παρόμοιο. Και σύντομα εμφανίστηκε ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων με αναμμένο κερί.

– Και τι διακύμανση ήταν αυτή;
– Ηλεκτρικό φορτίο. Το τι είναι, από πού προήλθε, δεν γνωρίζω. Αργότερα, έχοντας ήδη επιστρέψει στη Ρωσία, ασχολήθηκα με την αποκωδικοποίηση των καταγραμμένων ραδιοφωνικών σημάτων. Η διαδικασία (των μετρήσεων) κράτησε έξι ώρες και τριάντα λεπτά.
Μία μέτρηση περιλαμβάνει γύρω στα χίλια «καρέ». Αρκετά κουραστική δουλειά. Αλλά επιβεβαιώθηκε το εξής: πριν την εμφάνιση του Φωτός υπήρξε ηλεκτρική εκκένωση. Δεν μπορώ τώρα να σας πω λεπτομέρειες, γιατί έχω δεσμευτεί απέναντι στον δημιουργό του ντοκιμαντέρ. Το χαρτογράφημα των μετρήσεων θα είναι αναλυτικά παρατεθειμένο εκεί. Αλλά, το πιο σημαντικό το έχω ήδη αναφέρει: ήταν μία ηλεκτρική εκκένωση..

Γιατί είναι σημαντικό αυτό; Βλέπετε, εδώ δημιουργείται μία πλήρης εικόνα. Σας έχω ήδη πει για τα φαινόμενα πλάσματος – τα οποία από μόνα τους είναι ένα θαύμα, αφού στον ναό δεν υπάρχουν οι παραμικρές συνθήκες για τη δημιουργία τους.

Το δεύτερο ανεξήγητο γεγονός είναι: η ηλεκτρική φόρτιση του αέρα που είναι εμφανής ακόμη και χωρίς τις συσκευές – πολλοί νοιώθουν ότι κατά την έλευση του Αγίου Φωτός τούς σηκώνονται όρθιες οι τρίχες στα χέρια. Αυτό είναι δυνατό μόνον υπό πολύ μεγάλη διαφορά ηλεκτρικών δυναμικών, ας πούμε, μεταξύ της στέγης του σπιτιού και του πατώματος του ισογείου. Και αυτό, εάν το σπίτι είναι από καθαρό χαλαζία και έξω έχει καταιγίδα.
Αλλά το Πάσχα στα Ιεροσόλυμα, κατά κανόνα, δεν συμβαίνει καμία καταιγίδα, κάνει αίθριο καιρό. Και ο ίδιος ο Ναός του Κυρίου είναι χτισμένος από διάφορα υλικά – μάρμαρο, ασβεστιογενή πετρώματα, ξύλο. Το έχουν χτίσει χωρίς ενιαίο σχέδιο και έχει ένα πλήθος από διάφορους βοηθητικούς χώρους.
Γι’ αυτό, η υποψία, ότι εξ αρχής είχε τοποθετηθεί μέσα του ένας τεράστιος μετασχηματιστής, απαραίτητος για τη συσσώρευση ηλεκτρικού φορτίου και της μετέπειτα εκκένωσης, είναι απλά εξωπραγματική. Αλλά η διαφορά των ηλεκτρικών δυναμικών παρόλα ταύτα δημιουργείται!
Και σημειωτέον, σε συγκεκριμένη ημέρα, το Πάσχα, μετά τις προσευχές στο Κουβούκλιο. Και εδώ εμφανίζεται ενώπιον μας η τελευταία πτυχή που ανακαλύψαμε – η εμφάνιση του Φωτός συνοδεύεται από ηλεκτρική εκκένωση. Δηλαδή, αυτό σημαίνει, ότι η εμφάνιση του Φωτός είναι αναπόσπαστο κομμάτι όλων αυτών των απίστευτων, πλήρως ανεξήγητων φαινομένων, που έχουν μία ηλεκτρική φύση. Δεν είναι αυτό μία επιβεβαίωση της θαυματουργικής φύσης του;»

Ο Αντρέι Βολκόβ αναφέρει ότι, λίγο πριν την εμφάνιση του Αγίου Φωτός, έλαβαν χώρα και καταγράφηκαν επιστημονικά τρία ανεξήγητα γεγονότα:Το πρώτο είναι η αδικαιολόγητη παρουσία του φαινομένου πλάσματος, το οποίο, όπως αναφέρει, είναι από μόνο του ένα «θαύμα».
Το δεύτερο είναι η επίσης αδικαιολόγητη και ανεξήγητη ηλεκτρική φόρτιση του αέρα σε συνδυασμό με την εξακρίβωση μεγάλης διαφοράς ηλεκτρικού δυναμικού.
Το τρίτο είναι η παρουσία ηλεκτρικής εκκένωσης την ώρα της εμφάνισης του Αγίου Φωτός.

Τα τρία αυτά γεγονότα, που καταγράφηκαν ταυτόχρονα, τα χαρακτηρίσει «απίστευτα και πλήρως ανεξήγητα».
Η έρευνα του Αντρέι Βολκόβ παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και αποτελεί μία τελείως διαφορετική προσέγγιση στο θαύμα του Αγίου Φωτός, καθαρά επιστημονική. Τα αποτελέσματα των μετρήσεών του, σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελούν «μια επιβεβαίωση της θαυματουργικής φύσης του φαινομένου».
Και αυτό από μόνο του σημαίνει πολλά.

Aρθρο αναδημοσιευμένο απο το Βήμα της Ορθοδοξίας

 

Ποιοί μπορούν να κοινωνήσουν το βράδυ της Ανάστασης;

Ο  Ηγούμενος της Ι.Μ. Προσκυνήματος των Ποιμένων (Βηθλεέμ Ιουδαίας), Αρχιμ. Ιγνάτιος Καζάκος εξηγεί το ποιοι μπορούν να το βράδυ της Ανάστασης.

 «Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,

Να είστε καλά πάντοτε, ο Θεός να σας ευλογεί και χαριτώνει.
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλό και Άγιο Πάσχα Χριστού.
Στο ερώτημά σας, ερώτημα των αναγνωστών σας θα απαντήσω όπως θα απαντούσε ο μακαριστός Γέροντας Σεραφείμ, ο πνευματικός της Λαύρας του Αγίου Σάββα, Ερήμου της Ιουδαίας.

Τι θα σας έλεγε λοιπόν;

”Πολύ καλά παιδί μου, πιστεύεις, όπως λες, στο Θεό. Προσεύχεσαι, εκκλησιάζεσαι, αλλά ακόμα δεν έχεις βάλει αρχή; Δεν έχεις βάλει κανόνα στη ζωή σου;
Γιατί; Πότε περιμένεις; Μετά θάνατον; Εκεί που δεν υπάρχει μετάνοια; Γιατί αναβάλλεις; Και γιατί, όπως λες, έχεις καιρό να εξομολογηθείς; Τι σε εμποδίζει;
Ξέρουμε καλά ότι η εξομολόγηση είναι το μυστήριο εκείνο που μας καθαρίζει ψυχικά και που μας συμφιλιώνει με τον Θεό.
Η αμαρτία μας χωρίζει από τον Θεό, έστω και αν κάνουμε εκατό σταυρούς την ημέρα.
Η εξομολόγηση, μας τα φτιάχνει και πάλι με τον Θεό.

Αν έχουμε πράξεις κακές, αμαρτίες που μας χωρίζουν και μας αφορίζουν, απομακρύνουν από το Θεό, πως θα πάμε να ανοίξουμε το στόμα μας και να δεχθούμε το Τίμιο Σώμα και Αίμα του Κυρίου μας;
Και ρωτάς…”Μπορώ να κοινωνήσω, το Μέγα Σάββατο, έστω και αν δεν είμαι έτοιμος και δεν έχω εξομολογηθεί για καιρό;”
Μα αυτό είναι άτοπο και λανθασμένο σαν ερώτηση και σκέψη. Γιατί;
Διότι παιδί μου, έχει καμιά ”μαγική ιδιότητα” η ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου, να σβήνει αμαρτίες και να καθαρίζει τον άνθρωπο;
Σε τι θα σε ωφελήσει η Θεία Κοινωνία αν είσαι γεμάτος λάθη και πάθη ανεξομολόγητα;
Νομίζεις ότι θα σε αγιάσει; Θα ευλογηθείς τάχα;

Φωτιά θα βάλεις μέσα σου λέγει ο Απόστολος Παύλος των Εθνών…Φωτιά και αρρώστια!
Ο Μέγας Βασίλειος λέγει ότι είναι ανάγκη να προστρέχουμε στους πνευματικούς για εξομολόγηση.
Ο καλός εξομολόγος είναι όργανο της Χάριτος του Θεού, είναι υπηρέτης και οικονόμος των Μυστηρίων του Θεού.
Καλύτερα εξομολόγηση χωρίς Θεία Κοινωνία, λόγω θανάσιμων αμαρτημάτων, παρά Θεία Κοινωνία χωρίς Εξομολόγηση και χωρίς προετοιμασία ψυχική.
Αν δεν έχουμε ευλογία από τον πνευματικό, δεν πάμε για Θεία Κοινωνία.
Βεβαίως μεταβαίνουμε στην Εκκλησία, αλλά απέχουμε από την Θεία Κοινωνία.

Όταν θα έχουμε την ευχή και την ευλογία του εξομολόγου, τότε μάλιστα και θα κοινωνήσουμε των Αχράντων Μυστηρίων.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο κινείται και φέρεται ο σωστός και ευσυνείδητος καλός Χριστιανός Ορθόδοξος, ο οποίος δεν κάνει ποτέ…του κεφαλιού του, δηλαδή όπως αυτός θέλει ή όπως άκουσε από δω κι από ‘κει.
Σε όλα απαιτείται σύνεση, σωφροσύνη και ταπείνωση.
Να ρωτάμε και να μαθαίνουμε, να μελετάμε και να ζητάμε οδηγίες και συμβουλές από καλούς ιερείς και πνευματικούς, και να ακολουθούμε με υπακοή και σεβασμό τα Άγια Μυστήρια της Αμωμήτου Ορθοδόξου Πίστεώς μας”.

Επειδή λοιπόν, είχα την μεγάλη ευλογία να ζήσω 8-9 χρόνια δίπλα στον ταπεινό Άγιο αυτόν Γέροντα της ερήμου, τον π. Σεραφείμ, κάπως έτσι θα σας απαντούσε στο λογισμό και ερώτημά σας. Εξάλλου έχουν ήδη γραφεί τόσα πολλά από τους Άγιους Θεοφόρους Πατέρες για το Κοσμοσωτήριο Μυστήριο της Μετάνοιας – Εξομολογήσεως που αν κανείς ανατρέξει και διαβάσει, θα δει ότι όλα είναι ξεκάθαρα, σαφή και χωρίς αμφιβολία καμία!

Να ευχόμαστε να μας χαρίζει ο Πανάγαθος Θεός, διάκριση και φωτισμό, διότι είμαστε μέσα στην άγνοια, ενώ δίπλα μας είναι οι γάργαρες πηγές, το γάργαρο νερό για να δροσιστεί η ψυχή μας και να φωτιστεί η διάνοιά μας. Αμήν, γένοιτο».

Αρθρο αναδημοσιευμένο απο το Βήμα της Οροθοδοξίας.